Något konstigt med en leopardgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

97
42
Micke81:
Undrar om någon har en aning om vad detta kan vara?

Märkte på min leo hanne att hans kloak såg lite svullen ut häromdagen, ska det vara så??
Sen såg jag förut att han slickade sig där och att det var som en vitgrumlig droppe som kom ut. Någon som har en aning vad det kan vara. Sen har jag haft sand som bottenmaterial men har sett sand när han har skitit så jag tog bort mycket sand och fyllde upp med alspån. Så för bara en liten stund sen så såg jag att han stod och slickade på en liten sandplätt så jag lade över honom i en petbox som står i terrariet nu. Vad ska jag göra??
Vill även nämna att jag släppte in en hona till honom i helgen nu, om det kan ha nån betydelse??

Mvh Micke

66
14
curow:
Mest troligtvis har han fått till det med honon och han gjorde rent efter sig :P det vitgrumliga var förmodligen sperma...

97
42
Micke81:
Ok e de så pass:) Jädrar va han fick till det snabbt...en del har de bra;)

20
12
Gielen:
Släpp in honom till honan igen du. De slickar alltid kloakerna efter parning. Både hanarna och honorna

97
42
Micke81:
Tack för tipsen. Jag släppte tillbaka honom :) Vad tror ni om det här att han slickade på sanden??

19
9
kobbe1:
leoparder brukar smaka av underlag mm i sin omgivning
så därför bör man inte ha fin sand efts det kan packas i tarmen likt cement,en vanlig orska till förstoppning och aptitbrist mvh kobbe
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild