Liten ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

47
5
robin_:

Finns det någon jätte liten ödla som skulle få plats i ett terrarium på 20x20x30högt?

Har ett terrarium som är tomt och undrar det finns någon så liten ödla eller möjligtviss groda som kan bo där även som adult.

Den bör vilja ha det ganska fuktigt då det är fuktigt i burken nu med växter och mossa.


238
14
Regnskog:
en jungfrugecko

47
5
robin_:
nja har haft 2st en gång och de vill jag nog inte ha igen :)

1159
625
Temla:
Tycker det enda djur du möjligen kan ha i ett så litet terra är en liten insekt. Även om en ödla är liten så behöver ju den också röra på sej utan att det ska kännas för instängt.
Över lag tycker jag det verkar som om många har alldeles för små terrarier till sina djur, speciellt mindre ödlor lider i för små burkar. L80 rekommendationer är ibland så snålt tilltagna att jag tappar hakan. Det är nog så illa att stänga in djur i burar, men om dom ska tillbringa sina liv inlåsta tycker jag det iallafall ska vara gott om utrymme, oavsett storleken på djuret. 

47
5
robin_:
Jo de är ju väldigt litet. Därför jag tänkte kolla om de fanns någon så liten ödla. Känner själv inte till någon som är så liten att de hade funkat

429
254
JACLAR123:
Någon dvärgkamelont? :) 

903
509
Evanjeline:
Tycker också det är för litet. Jag har större till mina bananflugor;<

268
19
Iguania:
Jag skulle säga att det är för litet för det mesta utom möjligtvis någon liten gecko. Gonatodes sp. kanske vore intressant? Vet att animalfarm hade G. albolugaris tidigare.

47
5
robin_:

jo misstänker också att de blir för litet, men hade ju varit kul att ha något i de om de hade funkat.

ska kolla upp dom, tack för tipsen


15
1
AlexanderHN:
Borde inte olika tumnagels pilgiftsgrodor funka? Det finns ju grodor på 2cm om inte mindre med fantastiska färger och teckning.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild