Roliga insekter i 30x30x20 ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

384
18
mr_fan:
Hej, skulle vilja ha tips på någon rolig insekt i mitt terrarium 30x30x20 tex pinnar bönsyrsor och mer

356
177
krypet:
Kanske inte roligaste pinnen (de rör sig ganska lite), men riktigt gullig och liten nog att få plats i litet terrarium utan problem är Epidares nolimetangere. Honan är ganska brunmurrig och hanen är lite ljusare med taggar i rött och ben som är blågrå.

En annan ganska liten pinne är Peruphasma schultei. Om det finns gott om liguster där du bor kan det vara ett bra val med. Den är kolsvart med små röda vingar, gula ögon och lite rött läppstift - det ser så ut i alla fall. De kan spraya försvarsvätska, men gör det inte så ofta.

Rovskinnbaggar (Platymeris sp.) borde fungera. Jag såg att du kollade in en av mina bilder. Mina går i 30x30x30 och jag har ganska många. Några få borde kunna bo i ditt terrarium. Och ja, de är giftiga.

Några små kackerlackor som Therea petiveriana eller T. olegrandjeani kanske?

Små skalbaggar som Chlorocala africana oertzeni som är alldeles lilaskimrande?  Larverna behöver nog både fuktigare och mer plats för mat, men det går ju att ha några vuxna i terrariet och flytta över larver till en plastback med mer mat vartefter.

384
18
mr_fan:
Vill ha ogiftiga djur

429
254
JACLAR123:
Spindel :)

Fast det har ett gift, men ofarligt! Så länge man inte är allergisk.......

741
681
Binks:
Varför inte en Bonafis luktarila?
Helt ofarliga och kräver ingen speciell skötsel.

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Bönsyrsa, millipeder?

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
jaclar, när du säger spindel... Hur tänker du då? De kan visst vara farliga, inte så att alla spindlar som finns är ofarliga. gecko beroende på hur gammal du är så kanske du kan ha en scolopender 

384
18
mr_fan:
hej bor hemma och är 13 så får inte ha spindlar och tusenfotingar tyvärr

429
254
JACLAR123:
Jag tänker att det finns flera olika spindlar, att välja på! Men att börja med någon nybörjar spindel. Eftersom de brukar vara relativt ofarlig :)



384
18
mr_fan:
som jag nämnde ovan så får jag inte ha spindel och tusenfotingar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild