Flera terrarier bredvid varandra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
40
Benz0187:
Hej. 
Hur funkar det ex om man placerar flera terrarier i ungefär samma storlek bredvid varandra. Kommer spindlarna bli störda om dom kan se varandra?

33
0
Lucas_Hellbom:
Är rätt så säker på att man ska ha det men inte 100% säker

29
7
Patrulk:

Inga problem alls. Spindlar har för det första ingen vidare syn,sen är de flesta arterna rätt stillsamma så det stör icke.

Antagligen värre för spindlarna om du har en rejäl stereo eller så eftersom de reagerar mycket på vibrationer. 


1275
1724
Falk:
Dock så kan dom känna av varandra ändå.

15
1
AlexanderHN:
Annars kan man ju bara sätta ett papper emellan terrariumen?

187
221
Moova:

Dom kommer säkert att känna av varandra, sen hurvida dom stör varandra eller inte är nog olika från individ till individ. 

Har ett glasterrarium som är delat i olika fack där jag har mina Poecilotherier och man märker att dom känner av varandra. 

Tex min adulta P. formosa hona  spenderar sin tid framme med att trumma på glaset in till en sub adult P. formosa hane, han verkar dock inte bry sig ett dugg om att hon är sugen. ;)


83
40
Benz0187:
Okej. Tack för all input. Känns som jag inte behöver oroa mig.

1275
1724
Falk:
När det kommer till spindlar så är det inte så mycket man behöver oroa sej för =)

83
40
Benz0187:

hehe. Hoppas på det. Har aldrig tidigare haft slings/juveniler men dom har har förtillfället som jag införskaffade för ca 3veckor sedan vägrar äta. Dock så har 2 av dom ömsat nyligen så det kanske är något sådant som spökar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild