Grenar till leguan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

34
0
LeoP:
Hej!

Jag tänkte kapa lite grenar från ek och al till terrariet och dt jag undrar över är ska man ta bort barken från grenarna lr kan man lämna den kvar?

Finns dt några träd som lämpar sig bättre än dom jag nämnde.
Har även tillgång till körsbärsträd. 

Och om ni vet något mer man bör tänka på så vore dt snällt om ni delar med er av dt.

Mvh Leo

242
29
Blues:
Jag har körsbär o syrenträd med barken på (ser snyggare ut) till Mniarogekko chahoua o det funkar bra.

34
0
LeoP:
Okej :)

Syren är ju jäkligt snyggt dock har jag inte syren som är så pass grov att den skulle passa till en leguan :)

242
29
Blues:
Sno av nån granne.heheh

34
0
LeoP:
Bör man torka grenar innan man lägger in dom i terrariet? 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Grenar och annan inredning utifrån naturen är bara ställa in i terrariet direkt, givetvis bör man kolla så inte grenarna är fulla av ohyra :) men det behövs egentligen ingen rengöring, jag brukar borsta bort den värsta smutsen bara.

104
11
_kim_:
Hur är det med ek egentligen ? Jag har hört att det inte är helt säkert. Och senast jag letade info om vilka träd som passar för terrarier så hittade jag denna tråden reptinet.communityisland.com/modules/2/Forum_posts.aspx?portal=reptinet&PortalsModulerID=39&CatID=114&ThreadID=22432

//Kim

34
0
LeoP:
Jonas_ okej perfekt :) hur gör du om dt finns mossa som växer på dom?

Kim. Har faktiskt inte hört något dåligt om ek. Dock om barrträd

412
419
Hadara:
Ek är fint i terrarium!

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
LeoP mossa är ofarligt, dock brukar jag undvika eller borsta bort den då den oftast bara dör & skräpar ner terrarierna :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild