Bakgrund - färg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

478
592
Rottenroth:
Tjenare!

Har en färdig skuren bakgrund i frigolit med husfix på och undrar vad för färg märken som fungerar att ha inne i terrariet?

INGA från reptil affärer, då allt från reptilaffärer kostar 400% mer än vad de gör i vanliga affärer med samma produkter. Tack!

MVH // Alex

76
35
metallenin:
Jag har använt vanlig väggfärg från flugger färg.

424
32
samthe0ne:
Jag har använt vanlig vattenbaserad akrylfärg, och om du har tur är det något som din lokale färghandlare kan blanda till åt dig. Samt att den ska vara relativt giftfri. 

1662
779
fluffis:
Jag använde reperationsbetong som är ljusgrått och strök på cellplasten. Sen blandade jag i svart färgpigment i omgångar för att få vissa partier på bakgrunden mörkare. Här är en bild på Nitor färgpigment som jag använde (i en annan färg): acshop.alfort.se/WebRoot/ACShopDB/Shops/ACShop/Products/Images/199954/226555_m.jpg
Ovanpå detta lackade jag med klarlack.

Jag kan tillägga att min "stenbakgrund", som egentligen bara är en hörna, används i hyfsat torr miljö så någon hög luftfuktighet har jag inte tänkt på.

7
0
Maarcus97:
Jag var lita lat o blandad i bets pulver i fixen så slapp jag måla o det funkar bra o har co 80% luftfuktiget 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild