Tips innan man skaffar Holaspis guentheri.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
Olles:
Hej. Jag har nu bestämt mig för att det ska bli några Holaspis guentheri jag ska skaffa. Det finns inte så mycket fakta om dem så jag tänkte kolla om någon hade erfarenheter av denna ödla? De äter lite insekter som syrsor, kackerlackor, mjölmask och kanske någon annan sorts larv. Vad kan man ge de mer? Hur mycket luftfuktighet ska man ha? Hur uppnår man den? Vilka lampor ska man använda? Vad kan man ha för "tak" på terrariet? Hur varmt ska de vara på natten och dagen? Hur stora springor kan man ha i terrariet? Jag har hört att de kan rymma genom små springor? hur ofta ska man spruta med vatten spruta i terrariet? Vilken inredning ska man ha? 
Någon fler sorts mindre ödla man kan ha i samma terrarie? Hur många Holaspis guentheri ska man ha? En hane två honor? Är det bra? Vad behöver man mer tänka på med denna riktigt fina ödla?

733
295
markusbabs:
Google är din vän.

www.exotic-pets.co.uk/neon-blue-tailed-tree-lizard.html

www.lllreptile.com/info/library/animal-care-sheets/lizards-and-monitors/-/neon-blue-gliding-lizards/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild