Lättodlat foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

83
40
Benz0187:
Hej. Jag har förtillfället Kackerlacks odling av Dubia och Döskalle-kackor. Dom sköter sig självt i princip. Men jag undrar om det finns någon anna foder-art som passar bättre för små spindlar/juveniler som är lika lättskött?

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Japp, Blaberidae sp. "Kenya"


315
283
panterophis:
Nauphoeta cinerea

83
40
Benz0187:
Om man bortser från kackerlackor. Finns det någon annan insekt som är lättodlad?
Syrsor har jag hört ska vara knepiga etc.. Ska helst vara som med hållningen av kackerlackor, mata mata mata och rengöra.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Vaxmott, gråsuggor är lätt men kanske för smått?

164
35
anders890:
Jag är faktiskt oxå på jakt efter foder som är skit litet och lättodlat, och som varken hoppar eller flyger :) Har en fungerande dubia odling nu, men dom nykläckta är är tyvärr för stora för mina minsta kameleonter. Så tips mottages tacksamt!

343
119
Salig:
Smått som är lättodlat är bananflugor. :P mkt små och flyger inte om man skaffar sig en kultur med flyktlösa. Men det kanske är i det minsta laget? ;)

164
35
anders890:

Tack för tipset, vet dock ej hur lätta dom är att få tag på dock. (vinglösa)..


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
anders890 det är inte så svårt att få tag på. Och bönbaggar och vaxmott skulle nog funka också. Lättodlat är det iaf

Edit dock så flyger ju vaxmotten men det skulle nog bara trigga igång jakten lite extra ;)

105
27
Richard:
terfly kanske?:)


Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild