Bygga isärtagbart terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

232
94
anamidnatt:
Tänkte bygga något lyxigare till skinken som växer och planerar eventuellt att skaffa en större ödla med. 
Då jag är ung och eventuellt flyttar om några år så sitter jag och funderar på om man kan bygga något där väggarna är löstagbara, (ett terratium på 3-4kvadrat är inget man flyttar på hur som helst) iallafall relativt enkelt utan att skada terrariet. Att behöva skära upp ev silikonsträngar osv gör ju inget, för det är alltid rätt enkelt att göra om. Klart om det är ihopskruvat hade man ju bara kunnat skruva isär det. Men ja. Finns ju lite olika varianter.

Jag har för mig att jag sett folk som gjort detta och är öppen för alla förslag och trix. :)
Vad är bäst att göra? Är det ett alternativ som kan fungera?

101
24
ploa:
Rent spontant tror jag det är svårt att bygga ett så stort terrarium lättnerplockat. Men du kan ju bygga med hjälp av reglar som du skruvar ihop, och på så sätt få det demonterbart.
Allt går bara man vill :)

953
1840
peter54:
Jag har haft flera olika varianter av demonterbara terrarium, även ett ganska stort sådant, 4 kubikmeter stort. Inte snabbmonterat, men definitivt enkelt att ta ner, bygga upp igen på kanske 1-2 timmar.

På 70-talet hade jag många terrarier i storleken 100 x 70 x 60 som var mycket snabbmonterade med hjälp av 8-10 skruvar med vingmutter. Listramar med väggar av en slags plastskivor uppbyggda som wellpapp, front för skjutglas och en plåt- eller glaslåda som lades i botten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild