Nyinflyttad Nephrurus amyae

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
5
winnimews:

Jag hämtade igår 1.0 Nephrurus amyae. Förstår att han är lite stressad och så nu över att ha varit med om en flytt och hamnat i en ny miljö, men är lite orolig för maten. Hörde av tidigare ägaren att han kan vara lite kräsen, och att han matvägrat 2 veckor tidigare. Så är lite rädd för när han ska komma igång nu när han precis flyttats. Jag har köpt både syrsor och zophobas, ska försöka få tag i kackerlackor med. Förstår ju att han är lite kräsen nu, men hur kan jag göra för att underlätta matningen för honom så han ska komma igång?


1
0
Therus:
Till att börja med så vänta längre än vanligt med att mata så han är ordentligt trygg och van  i sin nya miljö.

38
58
Reptileguy:
Jag skulle ställa in en skål med larver i som han alltid har tillgång till. Räkna larverna innan så du ser om han äter av dom eller inte 

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Ha han i ett litet terrarie/burk så han absolut hittar maten och ha gärna snabba rörliga insekter som kan trigga igång matresponsen (t ex ryssar).
Håller helt med föregående om att vänta extra länga innan du provar mata så han får bo in sig.

Kul med N. amyae för övrigt! :D Ska själv byta till mig 2.1 nästa helg. :)

Lycka till!

18
5
winnimews:

Jag får testa med skål då, men väntar några dagar till som ni säger. Hade tänkt testa först med zophobas, de hoppar ju inte direkt iväg och så.. Men frågan är om han kan äta dem? De är ju liksom fullvuxna. Men han kan äta dem ändå eller?

Jättekul Kakmonstret att du med fått tag i ett gäng! En hona dessutom.. den hade jag gärna tagit ifrån dig..! ;) Som jag fattat det gäller det tur om man ska få tag i dessa i Sverige.


Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Ja man ser dom inte varje dag. I Tyskland är det lite lättare dock!

18
5
winnimews:
Idag fick jag i honom två syrsor. Lite grinig var han allt, men det funkade tillslut. Matade med pincett och det funkade, första var lite trögare att få i sig än den andra som han kastade i sig. Dock var han förbannad efteråt, kunde inte ens ställa tillbaka grottan först :P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild