Kläckt ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
3
donnie87:

Hej alla!

I morse när jag gick förbi min lilla äggkläckare såg jag att ena ägget hade kläckt och runt i lilla boxen sprang en liten pigg Paroedura picta. Det är första ägget jag kläcker någonsin. Yaay :) Nu undrar jag lite vad jag matar en sån här liten krabat med? Fungerar små syrsos i storlek 6? Skulle myror fungera som man plockar från naturen? Bör jag mata den idag, eller vänta ett par dagar?

Tack på förhand!


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
bönbaggar, bananflugor, gråsuggor och småsyrsor funkar nog prima. Myror kan väl vara lite bitska av sig?

Edit grattis förresten :P 


67
3
donnie87:
Tack :)

Då får jag försöka få tag på bönbaggar eller liknande. Någon som vet var man kan köpa det i Stockholmsområdet? Tror ni ödlan vill äta redan idag eller bör jag vänta någon dag eller två?

1228
464
leedragon:
shit grattis va kul, jag gladnar alltid till när jag  ser sånna överaskningar när man kikar till äggen :D

linus från hökarengen  zoo  bör ha, ja ajg tror nog  den kan äta idag, hoppstjärtar annars då?

68
27
Adamski:
grodorochfoder.se/

67
3
donnie87:
Fick kontakt med Magnus på Herpers Choise. Han sa att jag skulle vänta 3-5 dagar innan jag matar ödlan första gången. Då hinner jag kika in på Hökarängen Zoo på måndag efter jobbet då :)

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Grattis! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild