Uppfödning?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

91
8
Saraldor:

Har en fråga angående uppfödning av ödlor. Något som jag inte har hittat någonstans. Om vi nu tänker tanken att börja föda upp leopardgeckos hur ligger det till? Måste man uppfödarbevis och är det något annat man måste tänka på? Inte för att vi planerar det nu men kanske om några år när vi känner oss riktigt säkra på det, men det är ganska bra att veta i förtid vad man skall göra.


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

finns så det räcker och blir över av dom


91
8
Saraldor:

Det handlar inte om det finns för många, vi vill ha kunskapen Westman om vad man ska tänka på OM man skulle vilja göra. Vi är nyfikna och intresserade.

 


150
13
Hillmans:

ska du bara föda upp små ödlor som inte kostar så mycket när du säljer dem eller så länge de inte är cites listade ör de bara att köra på. ingen som bryr sig. ska du föda upp repiler eller liknanade som du kommer att tjäna en del på så måste du kontakta länsstyrelsen och få deras godkännande. de kommer även att kolla upp så at du sköter djuren rätt och liknanade. vet inte hur hårda de är på "vanligare" reptiler men handlar det om cites kan de krångla till de lite och de är mycket nogrannare ^^


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

det behöver du då inte göra.


91
8
Saraldor:

okej.. låter intressant . som jag skrev inna så vi intresserade av det och nyfikan.


52
2
Ztaahl:

Att föda upp leopardgeckos är väldigt lätt och kan ge ett antal kullar per år, dock så hade jag nog valt en annan ödla att avla på då de är extremt svårsålda, iallafall om det är av den "naturliga" morphen.. Dock så är det väldigt trevliga och fina reptiler! :)

Och precis som alla andra har sagt så behövs inget uppfödarbevis, men vissa kan tycka att det är bra om man har en stamtavla. Det är dock inget måste och jag själv hade ingen när jag hade min uppfödning av leosar. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild