Phelsuma?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Maarcus97:
Just nu är ja inne på att skaffa någon phelsuma men tvekar lite mellan ph.grandis ph.klemmeri och ph.ornata.

Vad jag förstått är ph.grandis något mer aggressiv än dom andra 2 ha rni någon erfarenhet av någon av dessa?

Dom terrarium det står imellan är antingen ett BxDxH 100x50x70 eller ett 95x40x50.
de sora ör ett ja om det blir ph.grandis iallafall o funderar på det mindre om det blir ph.ornata eller ph.klemmeri
Vad skulle då vara den bästa kominationen?

Vad för andra phelsuma arter finns det som inte är allt för svåra att få tag på?

Det här är vad jag undrar just nu tacksam för alla svar 
Mvh Marcus =)

 

114
73
Lunde:
Jag har bara erfarenhet av P. Grandis och tror att ett par (hane+hona) sådana skulle fungera bra i det större terrariumet. Vad jag läst så går det att hålla små grupper (1 hane+ flera honor) av de mindre arterna, men att det ändå finns viss risk för aggressioner honorna emellan. Det finns bra faktablad klemmeri och grandis här på Terrariedjur, och för en lättläst introduktion till släktet rekommenderar jag www.phelsuma.se/sw_main_generel.htm

1662
779
fluffis:
Ödlor är inte riktigt mitt område men jag har träffat de här ödlorna: repti.net/modules/5/Item.aspx?portal=reptinet&PortalsModulerID=125736&CatID=7&PostID=31032 och de var väldigt fina.

Jag har för mig att säljaren sa att han hade just Phelsuma standingi eftersom de är snälla mot varandra och att man kunde ha ägg och bebisödlor i samma boende. Men jag är inte helt hundra så fråga honom :)

7
0
Maarcus97:
Lunde okej jo jag har läst igenom dom faktabladen att antal gånger o tack för länken =)

Fluffis jo de var dom jag har för mig att jag läst någonstans om det där ägg o juvenilerna så frågan är bara vilka av arterna det e ;) jag ska hör så får vi se va det blir =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild