Tips på ödla till ny burk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

97
42
Micke81:

Är det någon som har nått kul tips på ödla, ödlor till min nya burk. Måtten är 120 cm långt, 60 djupt o 53 högt. Blir torr miljö i det. Är inne på Leopardgecko:)

Mvh Micke


150
90
HameFall:
Sceloporus Magister! absolut roligaste ödlan jag haft, springer på bakgrunden och det är en j*vla fart heladagar! Ibland dom tar 10minuters "powernap" sen är dom igång igen! :D

268
19
Iguania:
Det beror ju på vad du själv vill ha. Leopardgeckos är ganska sega ödlor i mitt tycke och det intresserar inte alla. Vill du ha lite mer liv i terrariet så skulle jag rekomendera Crotaphytus sp. eller Gambelia sp., sen finns ju även Sceloporus som Hamefall sa och där finns det rätt så gott om olika arter som går att få tag på sålänge man bara letar ordentligt.
Finns en massa mer aktiva ödlor men det är bara att leta. Du ska ju ändå hitta en art som du själv är intresserad utav, inte någon som bara passar till terrariet,

238
14
Regnskog:
dabbagamer, skäggagamer. Vilken storlek och ''svårighetsgrad'' ?

384
18
mr_fan:
dabbagamer och skäggisar är för stora för det måttet tyvärr men annars rekommenderar jag dvärg skäggagam

268
19
Iguania:
Av någon anledning glömde jag dabbagamerna :P, de jag har sett har det varit full fart på och de mindre arterna som t.ex U. ornata borde vara perfekta för det terrariet.

97
42
Micke81:
Tack så mycket för alla tips!! Ska kolla runt lite på dessa arter :)

32
2
teju:
Håller med. jag har ett par dabbagamer u.ornata. Dom är väldigt trevliga, aktiva, färgglada och relativt lättskötta ödlor
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild