Jo sant. Mitt terra är ju 50 Cm högt. minimått för en skäggis. jag har en lysrörsarmatur med 2 "spots" Så i ene spoten har jag Reptile glo 10.0 vilket är fär skäggisar eller ja "desert lizzards" och är effektiv upp till 50 CM (20") Så det är perfekt.
i andra spotten där skall jag beställa ett dagsljurrör. kollade lite rundor på nätet o har mejlat lite företag. men har hittat riktigt skarpa dagsljusrör.
________________"Det var i armaturen"_______________________________________
--------------------------Socklarna i terrat---------------------------------------------------->
I själva de 2 socklarna som hänger i terrat har jag 50 watt sunglo .. och en 100 w keramik värmelampa de hänger ju inte precis på varandra men precis Där jag har solplatsen på öllndsstenarna där hänger sun glo'n och vill säga utanför stenarna hänger värmelampan som står på 24/7 ..
men just det, byter ut mitt UVB exakt varje år. reptile glo 10.0 dessert varar i ett år :)
Sen den sun glo 50 watt lampan ger ju uva.
Skapar en solplats för thermoregulering
Ökar den omgivande luft temperaturen
Stimulerar fortplantings beteendet genom UVA strålar
Kan kombineras med Night Glo eller Heat Glo för en 24 timmars cykel
En lampa speciellt designad som en sollampa för ökenlevande reptiler. Den täta strålen kan riktas precis på en plats för att skapa en solplats. Värmen och ljuset i strålen är förstärkt med 35%, vilket tillåter större avstånd mellan lampa och solplats. UVA (ultraviolet A) ljuset förbättrar reptilers psykologiska välbefinnande.
Så där har jag både UVB / UVA .. men det är bara värmen som är mitt bekymmer. vilket är bäst för just mitt mått. hur fördelar sig värmen i de måttet osv osv :) men i morgon blir de en "mät dag"
Dock så ska jag beställa dagsljusröret. Och inhandla en massa nya saker :D
Vinranka (Kläter gren)
Primatskalle (Döskalle Exoterras)
Buffelskalle (Exoterras buffel huvud)
Abuliton Large (växt)
Ficus large (Växt)
Boxwood Bush 27 cm (Växt)
Exo terra grotta XL (Grotta)
Rådasand (50 kg +)
Kommer fan bli awesome känner jag på mig, skäggisen kommer stormtrivas, De är härliga djur :)