Tips på mindre ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

293
354
Dynamitella:

Samthe0ne. Snälla, rekommendera inte att folk stoppar ner fransar i 45 cm höga terrarium. De behöver absolut minst 55-60 cm på höjden. Helst 70+

De är trädlevande och skall inte tvingas ner, oavsett om du haft en hane i ett 45 högt.

45 högt kan gå om det är en meter brett och där är massvis med grenar horisontellt i taket. Men även det är att utmana ödet lite. Jag gjorde mig nyss av med terrariet på grund av exakt det.

 

Ts. Jag vill rekommendera jungfrugeckos. Köp en liten grupp på 3 stycken och se dem föröka sig. Var försiktig bara, de rymmer som om de aldrig gjort annat..


424
32
samthe0ne:
Jag menade absolut inte att rekommendera det, utan mer att det går att ha det, iaf till ett juvenilt djur. Jag hade ALDRIG gjort det om jag vetat det jag vet nu om fransisar. Och kommer bara att använda den burken jag har på dem måtten till just juvenila djur. 

293
354
Dynamitella:
Det såg så ut eftersom du aldrig nämnde något om juveniler. 
Ville bara göra det klart för folk som läser. 45 cm är för lågt.

424
32
samthe0ne:
Bra gjort Dynamitella, kan ju då nämnas för alla att jag köpte den burken strax innan jag fick hem Stitch för 4-5 år sen (och fick då veta att en sådan burk duger bra för en ensam fransis(, och sedan dess har han bott där tills i fjol då jag byggde mitt 2i1-terrarie.

18
5
winnimews:
Jag har nu börjat kolla lite på Lygodactylus williamsi. Av dessa kan jag väl ändå ha iallafall två i terrariet?

343
119
Salig:
Du kan absolut ha 2 Lygodactylus williamsi i det terrariet :) Riktigt roliga krabater!

343
119
Salig:
Tänk dock på att de är snabba små ödlor :) men orädda och tar gärna flugor från handen

18
5
winnimews:
Japp läste det men blev ändå väldigt intresserade av dem, så får jag tag i sådana så blir det antagligen det :) Någon som vet vart jag kan få tag i dessa sötnosar?

238
14
Regnskog:
Skulle köra på dvärgkameleont. Det ska jag införskaffa mig till min 45x45x45

343
119
Salig:
Jag köpte mina av Anders på Värnamo zoo, men det finns några som föder upp dem här på terrariedjur.se. :) xTheod har regelbundet ungar, och jag hoppas själv på att kunna föda upp i liten skala när jag fått min hona :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild