Exotiska fjärilar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

270
80
Mjos:

Tänkte ha lite fjärilar i mitt djurrum som håller ca 25-28C och det är luftfuktare på hela tiden. Tips på någon lättskött som skulle kunna passa och var man kan få tag på de isf? 


72
15
Linnea:

:) tistelfjärilar?
du kan beställa ägg och larver direkt i en burk med lite mat och sedan släppa ut dem i trädgården om du önskar, eller behålla dem tills de lagt nya ägg. 

väldigt trevliga att se på, även om de inte är de mest exotiska. 

www.hos.se/katalog

har kanske fler arter, jag har bara provat dessa men lyckats varje gång!
finns dessa med, tror det är nästan samma: 
 www.insectlore.com/ 

det är kul med mer exotiska arter, men de sidorna kan jag inte så bra XD 

monarken är min personliga favorit annars, och inte speciellt dyrt att beställa 
www.butterflyworkx.com/monarch-caterpillars.html


270
80
Mjos:

Tack så mycket för länkarna! Ska kolla upp genast :)


72
15
Linnea:

sorry, till den sista länken med fler arter, några av dem kräver foder som du inte kan plocka utomhus i sverige, så du får köpa dem till, obesprutade såklart :) 



270
80
Mjos:

Jo jag såg detta men jag tycker den sista länken var bäst :P


343
119
Salig:

ttp://www.butterflyworkx.com/monarch-caterpillars.html

 

 

En riktigt häftig fjäril! :) vet dock inte om de skickar till sverige (jag är lat och orkade inte kolla ;))


270
80
Mjos:

Riktigt läcker larv iaf.. :)   Ska läsa lite mer noggrant. Tack så mycket, Salig!


343
119
Salig:

Såg att jag inte klistrat in rätt adress xD hoppsan! Denna sida menade jag :P bläddra runt lite, de har mycket smått och gott ;)

 

www.wwb.co.uk/


270
80
Mjos:

Jaså? jaha haha  Nu har jag många länkar att gå igenom. Tack, tack!!

Såg på krypforumet att någon letade efter levande fireflies. JAG VILL OCKSÅ HA FIREFLIES :P    
Så om någon vet vart man får tag på sådana också så HOJTA FÖR GUDS SKULL!!


378
479
Svedjemo:
Väcker tråden till liv och undrar om det är någon här på terrariedjur som håller fjärilar?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild