Djur till väldigt små terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

238
14
Regnskog:

Vilka djur skulle passa till exo terras 20x20x30? Tänkte mig Hierodula patelliferna men vad finns det för alternativ i den svenska marknaden?

 

Sedan till 30x30x30? Spindlar och ormar uteslutes pga. fobi tyvärr. Skulle typ 3 jungfrugeckos fungera? 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Tror insekter funkar bäst i en sån burk. 

Men enligt l80 så får du ha iaf 1 jungfrugecko i det men jag tycker det är för litet och svår inrett. 

och sen är inte exo terra burkarna speciellt bra då ventilation och div andra glipor är för stora så foder djur ( blomflugor och liknande) kan rymma ur dessa burkar och även ny kläckta jungfrugeckos skulle nog kunna klämma sig ur dom också 


356
177
krypet:

Vandrande pinnen Epidares nolimetangere borde fungera fint. Honorna blir max 45 mm och hanarna är mindre.


En liten skalbagge som Chlorocala africana kanske?

 

Millipeden Anadenobolus monilicornis blir bara kanske 5-6 cm. Till den är 30 cm onödigt högt.

 

Några rovskinnbaggar, Platymeris sp. kanske? Mina går i ungefär 30x30x30.

 

Det måste finnas massvis med kryp som kan fungera.

 

 

 


384
18
mr_fan:

i 30x30x30 burken skulle du kunna ha dvärg gecko sån som salig här har tropiocolotes tripolitanus dom blir 6cm och man kan kläcka äggen i terrariet och ha dom i små grupper =)  hoppas det va till hjälp


384
18
mr_fan:
kommit fram till nåt ?

1275
1724
Falk:
Snygga kackerlackor som tex Therea olegrandjeani kanske?

305
147
HenkePetersson:
Vandrande pinne eller något blad?

I övrigt förstår jag inte varför man siktar på att ha så små terrarier som möjligt och sedan ha det som riktlinje för vad man ska ha som djur?... Är det inte bättre att hitta djuret du är intresserad av och sedan fixa terrariet, det är ju av yttersta vikt att du är intresserad av det djur du skaffar så att det inte faller offer för intressets nyhet och sedan står och ruttnar i ett hörn för att du  tappat intresset för djuret, för att du helldre ville ha en ....... i stället men hade inte plats till det. då skulle jag struntat i att skaffa ett djur helt med sådan är jag:D

Finns många bra lösningar vad gäller terrarier i olika storlekar även för trångbodda människor så det är defentivt inget hinder om man vill ha ett djur som behöver lite större terrarium.

Bara underar

238
14
Regnskog:
Fick de små terrarierna. Så jag håller med dig om att man först ska välja djur sedan terrarium efter storleken. 

1275
1724
Falk:
Ifall du inte har någon användning för dom så är det säkerligen någon "krypare" som glatt köper dom.

238
14
Regnskog:
Jo, tänker nog sälja dom till en vän. Undrade bara :) Denna tråd kan säkert också hjälpa andra som letar smådjur
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild