P. metallica

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
maxmarinoni:

Hej allihop! Någon som har lust att skriva lite fakta om P. metallica? Terrarium, gift, temperament osv! Vore sjukt snällt! MVH Max


264
125
Bildpunkt:

Ingen egen erfarenhet, men det jag vet om dem är att de blir stora är oberäkneliga, snabba och ganska potenta.

Då de är trädlevande bör man ha ett högt terrarium, 30x30x45 hade jag nog kört på.

Ingen nybörjarspindel helt enkelt :)


1275
1724
Falk:

All info om P. metallica finns på krypforumet om du söker men det är absolut inget för nybörjaren.


6
0
Andreas_666:

Håller med Falk ...


1275
1724
Falk:

Du kan ju börja med att läsa Phalagorns bettrapport samt bettrapporter från andra som blivit bitna av Poecilothera spp. innan du får för dej att skaffa någon.

Med tanke på dom frågor du ställer så är du nog inte redo för ett så pass potent släkte som Poecilotheria spp.


264
125
Bildpunkt:

När jag började fick jag rådet att inte köpa allt jag ville ha på en gång för då tröttnar man.

Fortsätt skaffa spindlar, börja med ett par trädlevande från nya världen, och jobba dig uppåt.

För att hålla på med potenta spindlar behöver man erfarenhet och det tar lång tid. Du skulle skaffa dem direkt men jag tror personligen att du kommer få ut mer av dem om du väntar.


121
95
Kega:

www.reptileforums.co.uk/forums/spiders-inverts/234784-newbie-guide-poecilotheria.html

Där har du en del att läsa. Jag har ett 20 tal Poecilotheria själv, både adulta och juvenila, och upplever dom inte alls speciellt agressiva. Jag har 6 subadulta metallica som jag huserade om för en vecka sen och dom är över lag rätt lugna men det kan såklart skilja mellan individer. 

Ett helglas terrarie på 20x20x40 funkar bra, eller ett t.ex exoterra 30x30x45.

Lättskötta djur i övrigt, ett gömställe och en vattenskål är det som behövs. De är dock djur som man ska ha respekt för och med din erfarenhet av att hålla spindlar så ska du nog vänta med Poecilotheria.

 


6
0
maxmarinoni:

Tack för Svaren allihoppa ! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild