Importera Teju

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

80
2
Progrmor:

Då jag inte verkar hitta någon Argentinsk Teju/Tegu till salu i Sverige så funderar jag istället på att kika på grannländerna. Tyskland, Danmark osv. 

Någon som vet någon bra uppfödare/försäljare? Hemsida? 

Och om jag skulle hitta en i utlandet, är det att ta bilen dit eller går det att fixa frakt på något sätt? Om någon gjort det tidigare. Vet ju att de fraktar djur i USA men vet inte om de är tillåtet här?


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

www.terraristik.com/

 

Bara ta dig dit eller hitta någon privatperson som sköter frakten åt dig :)


80
2
Progrmor:

Är det 100% att de kommer finnas Teju´s där då? :)


456
200
isdrake:

Lättast är väl att kolla annonserna på www.terraristik.com/. Hela Europa annonserar där, inte bara tyskar. Sen är det bara att ta bilen och åka och hämta. Många säljare besöker dom stora mässorna så du kan säkert mötas upp på en sådan. :) Uppfödarbevis kan vara bra att få med sig eftersom det är tillåtet med vildfångat i bland annat tyskland och danmark.

Denna butiken verkar ha tre arter av teju. Fyra om man vill räkna med krokodilteju. :) www.reptilica.de/index.php/category/Monitors_Tejus

Annars vet jag att dom hade guldteju i en affär som heter OnlineZoo Dyrecenter i Köpenhamn när jag var där för två år sedan. Lite osäker om dom finns kvar dock för hemsidan verkar borta men deras fb-sida är kvar. www.facebook.com/onlinezoo.dk

Lycka till. :) 


77
1
MrC:

Har du kollat ormar o sånt


80
2
Progrmor:

Tack isdrake! Har pratat med en som ska dit nu, hon har några bebisar som hon ska sälja! Så blir möjligen en utav henne! :)

MrC - Vad menar du?


384
18
mr_fan:

han menar att ifall du har kollat hos försöljaren som heter ormar och sånt


77
1
MrC:

ormar o sånt ligger i ängelholm dom har haft förut kolla med dom


80
2
Progrmor:

Tack! Ska kolla!


456
200
isdrake:

Tropikhuset i Malmö hade någon ett tag också. :) Dom kanske kan ta in?

Men ska du till Hamm så lär du hitta där, dom är inte jätte ovanliga. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild