Tips på sura ormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
0
adam123:

Tjena tänkte kolla ifall någon kan ge lite tips på ormarter med hett temperament då jag gärna vill komma igång med gift inom en viss framtid så vill jag ha något ogiftigt, aggressivt att öva med. Arten ska helst inte överskrida 2 meter men kom med förslag mvh adam


733
295
markusbabs:

Corallus hortulanus är rätt hugg glada. 


478
592
Rottenroth:

Helst inte över 2 meter, men om man skippar det så har du ju två som är perfekta!

 

Orthriophis taeniurus

och

Orthriophis taeniurus callicyanous

 

Det är bitska as. Sen har du även Pantherophis alleghaniensis och valfria råttsnokar egentligen, har hört om vissa som har lugna råttsnokar men jag har inte lyckats stöta på någon än förutom mina Zamenis persica.


1662
779
fluffis:

Elaphe carinata, stinksnok kan kanske vara något. De blir ca 150-170 cm och är ofta oförutsägbara. Hur sura de är varierar från individ till individ. Det finns några medlemmar här som har den här ormen ser jag i artlistan så du kan ju fråga dem hur deras ormar är.


1662
779
fluffis:

Mina oranga råttsnokar, Panterhophis obsoletus rossalleni måste man vara snabb om man ska hantera då kan kan flyta åt alla håll och kanter :) Texasråttsnokar är kända för att vara sura men det finns snälla exemplar också, likaså hos svarta råttsnokar. Jag har några svarta råttsnokar kvar från min kull från förra året och jag kan välja ut den suraste till dig :) Förresten dessa ormar brukar lugna ner sig i takt med att de växer.


741
681
Binks:

Spalerosophis diadema har jag hört från en kille är bra ormar att hålla och kroka lite ibland.

Ska tydligen vara skapligt på bettet, men så kan det ju vara med alla ormar.

 


316
283
panterophis:

finns det inte redan en handfull trådar i ämnet...?


142
5
JulefridHosOnkel:

Har en Morelia viridis som är värre till temperamentet än något annat djur jag har. Hon har dessutom varit otroligt bra träning för mig.


278
122
Snakedude69:

I dont think there is a type of snake that is better then any other... lots of tree boas and pythons are more nippy just because they live in the trees and its there reflex to bite. 


tree snakes are fast and quick when they move but have less of an  expolsive bite

 

Boas  and pythong don't usualy move as fast but have a exposive quick bite with power.

 

Depends on what you looking for maybe a faster snake to work with yout hook skills?

 

IF so then just fine any morielia or tree boa that somone has thats pissy.  what i have found out though. is the pissyness can also be a part of how the animal is kept.   SOmtimes  you have a snakes someone says is pissy, and  take it home and make it  more comfortable,i have noticed that even green tree pythons and other  snaked... begin to calm down.

 


69
16
Havoc:

callicyanous som Rottenroth skrev. Dock överskrider dessa 2m.
Råttsnokar över lag tror jag är en god idé.
Jag har en lindheimeri som är från helvetet. Men det är ju väldigt individuellt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild