Boa constrictor imperator eller?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
36
xester:

Hej allihopa då ska vi se om någon har möjlighet att hjälpa mig.


Jag är på jakt efter Boa constrictor imperator men då jag sökt information så har ja fått klart för mig att det finns en del underkategorier till dessa också. Men vilken av dessa är lugnast och även inte blir allt för tokstor alltså över 2 meter för sedan blir det problem då platsen börjar tryta här hemma.

Tack på förhand

Stellan



17
36
xester:

Finns det någon som vet här vilken under art av Boa constrictor imperator som håller sig inom ca 2 meter och som är någolunda hanterbara.


 


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

På Boa constrictor imperator finns det inga underarter, utan där finns bara lokaliteter
(det är ju redan en underart) "Edit" såg nu även att du skrev underkategorier i första inlägget:) 

Däremot finns det en hel del underarter på Boa constrictor.
Vill bara nämna detta så det inte blir några missförstånd:)

Jag rekomenderar dessa om du vill ha dem lite mindre:

B. c. constrictor "Guyana Red-tails"

B. c. imperator "sonoran desert" (dessa är väl bland dem minsta, hade ett avelspar och dessa var knappt över 130 cm om jag minns rätt)

B. c. imperator "Hog island"

B. c. imperator "Costa rica" (denna blir dock något längre än ovan)

B. c. longicauda (även dessa blir något längre)

Är inte jätte insatt i Boa systematiken så rätta mig gärna om jag har fel.
Ska ju även nämnas att väldigt många idag säljs som blandraser då det har parats hej vilt.
Sen finns ju även morph världen men då den ej intresserar mig så får någon annan ta det.

"Edit" www.boa-constrictors.com/en/_home om du vill läsa lite själv


305
147
HenkePetersson:

stor orm i litet format, en av alla dessa lokaliteter heter sonoran desert, dom ormarna blir väldigt små, om man nu vill ha lite mindre boas


17
36
xester:

Jag har kollat runt lite under dagen. Det lutar mest mot B. c. constrictor Guyana Red-tails.  Är det någon som vet om det finns någon som föder upp dessa i södra Sverige?

 


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Tack Henke, det var Sonoran desert jag hade, inte Ecuador! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild