Orolig över min Underwoodisaurus milii

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Androctonus:

Hej. För ca 2 veckor sedan så fick jag hem en liten Underwoodisaurus milii hane, jag har gett honom många gömställen, ett lagom stort terrarium och en vattenskål. Blev riktigt snyggt faktiskt. Hursomhelst så spenderade han de första nätterna under en av sina barkbitarna men de senaste dagarna så har han bara legat framme, på samma ställe... Har pratat med andra som håller arten och de säger att det är ett varningstecken, vad kan jag ha gjort fel? Kan lägga upp bilder på burken som han går i om det underlättar.

 

Mvh


384
18
mr_fan:

han kanske vill dvala?  ödlor brukar vara sega nu på vintern


2
0
Androctonus:

Troooor han nyss hade kommit ut ur dvalan när jag fick den lilla gossen. :-/


384
18
mr_fan:

ok då vet jag faktis inte


268
19
Iguania:

Du har inte för varmt? De jag har haft har de blivit väldigt sega om det har gått särskilt mycket över 30strecket. Jag har nog runt 32 på varmaste stället men det är viktigt att de kan kyla ner sig också. Glöm inte heller att ha ständig tillgång på vatten och spreja på inredningen varje eller varannan kväll, de brukar oftast dricka dricka droppar från rutorna och de jag har haft har varit ganska törstiga utav sig.

 

Edit: Har du gömställen på båda sidor också? Det är viktigt att de kan ligga i ett gömställe både på den varma och den kalla sidan.


2
0
Lindner:

Har väl ca 28 grader på varma delen och 22 på den svala, jag ger den färskt vatten och sprayar lite på väggarna varje dag, för att simulera dagg. Jag har gömställe på båda sidor, såg nyss att det lilla livet har ömsat, kanske det har något med saken att göra?

 

Mvh+

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild