Är du duktig på larver se hit!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
2
Gozilla:

Hittade denna krabat i min sallad(ej svensk) idag som legat i kylskåpet. Han lever och jag undrar om det bara är en vanlig fjärils larv? Funderade på att ge den till mina crested geckos men jag vågade inte då jag inte vet om den är giftig. Frågan är nu vad ska jag göra med larven :-P??


264
125
Bildpunkt:

Mata den med sallad och se vad det blir? :)


273
148
Flosker:

Ser ut som kålfjäril


26
0
Alexander:

Maila importören och säg att där var två men du råkade äta halva den ena och nu undrar vilken art det är för du är orolig över att den kanske är giftig. På så vis får du säkert ett presentkort plus att de förhoppningsvis kommer att kolla upp arten åt dig ;)


424
32
samthe0ne:

Jag säger som Bildpunkt: mata den och se vad det blir, ett sidoprojekt i hobbyn helt enkelt ;)


104
29
Amandarinen:

Hahahaha, kan inte låta bli att skratta åt Alexanders svar! Prova och skriv det vet ja ;)


16
2
Gozilla:

Ja en massa kul idéer :-P orkar inte skriva något! Jag får väl ta o vänta o se vad som kommer tt hända med den :-P tidig vårkänsla! hoppas bara tt det börjar bli varmare snart så att den kan flyga ut haha. Vill inte ha den flygandes här hemma. :-P


45
9
gurra1:
Detta är absolut inte en kålfjärilslarv- de är gul och svart randiga med svarta torn på kroppen.
Jag tror att det är en s.k. fly- nattaktiv,

Äter den bara salladen så är den absolut inte giftig.


Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild