Zoo-butiker i Stockholmsområdet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
2
LaFleur:
Hej! 

Finns det några zoo-butiker med reptilfokus i Stockholmsområdet som är värda att besöka? Kommer vara i Stockholmstrakterna några gånger i sommar och tänke passa på om det finns något spännande. Inget speciellt jag är ute efter men tycker alltid det är kul att få lite inspiration när tillfällets ges. 

3
2
LaFleur:
Svarar på min egen tråd :) Zoo-butiker i andra delar av Sverige också värda att besöka är också välkommet! Man vet aldrig vart man är ute och snurrar och då är det ju kul om man vet om det fiins något i närheten. Det är synd att listan som ligger på Terreriedjur inte är updaterad på länge. 

CyberZoo i Trollhättan är i alla fall väl värt ett besök och deras webshop är också väldigt bra.

Medlem i SHF
49
8
Terrariumhaha:
Skulle säga att Komodo djurbutik i Farsta är väldigt bra och värd att besöka

3
2
LaFleur:
Terrariumhaha skrev:
Skulle säga att Komodo djurbutik i Farsta är väldigt bra och värd att besöka

Jag har försökt hitta mer info om de men då vet jag att det kan vara värt ett besök om jag får möjlighet. 

16
6
anacondachoke:
Komodo djurbutik är bra såsom tidigare nämnd. De förmodligen den enda i sthlm med så många reptiler. (Flera olika ormar, spindlar, skorpioner, geckos, skäggagamer, dvärgskäggagamer, de har också tidigare haft vattenagamer och taggsvansvaraner men de 2 fanns ej när jag var där förra månaden). 

Zoo.se i bromma finns och CRT zoologiska i haninge men de har väldigt väldigt få reptiler. Zoo.se i bromma hade skäggagam, leopardgecko och ögonfransgecko, CRT hade kungspyhton, majsorm och leopardgecko (Båda hade nån sköldpadda och flera fiskar också).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild