Mitt första bygge!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

80
1
Progrmor:

 Då var material från Optimera inköpt! OSB skivor + reglar + skruv.

De var bara att koka en kopp kaffe, köra upp en prilla och sätta igång!

Satte upp lite reglar för att få en inblick på vad som skulle ske!

Skruva ihop de två stommarna.

Satte ihop väggreglarna med bottenstommen.

Bottenskivan fastskruvad.

Baksidan fastskruvad.

Takstommen fastskruvad.

Och såhär långt kom jag idag. Imorgon ska det lackas samt fylla kanterna med silikon.

Vad tror ni, ska jag lacka innan jag kör med silikonet eller efter?


Medlem i DHF
1080
771
Westman:

hur mycket ligger materialet  på just nu?


230
22
Nooon:

Nä, går väl inte att lacka på silikonet... tror jag att jag vet. Eller har du någon konstig sorts silikon. Silikon... fäster på trä... nä, tror jag int´.   Lacka först.

Snygg kopp du har!


80
1
Progrmor:

westman: Än så länge har jag inte lagt ner en krona på bygget.. Min gode morfar är god vän med ägaren och fick virket gratis. 

Noon: Okej, jag blev lite förvirrad av ditt inlägg där... Lacka först eller inte? Koppen är mycket ödmjuk.


1660
774
fluffis:

Spännande bygge :)

Vilken storlek? Vilken typ av djur? Fuktigt/torrt?

Varför ska du använda silikon? När jag lackar lägger det sig fint i kanterna utan silikon men visserligen limmas mina terrarier ihop så det är kanske annorlunda mot ditt. Beror säkert på hur mycket lack man använder också.


230
22
Nooon:

Lacka först. Silikon se´n. 
Jag är ingen materialmästare med det är jag rätt säker på att jag vet. ...ooom du inte har något special-övermålningsbart silikon som fäster på trä. När jag har byggt och läst på om det silikon jag använde så ska trä vara målat eller lackat för att det ska fästa.


80
1
Progrmor:

190x100x100cm

En Argentinsk Teju ska flytta in i början av Mars! Så de är en halvfuktig miljö kan man säga! 

Jo eftersom jag inte har limmat mitt, endast skruvat. Så vill täta alla små springor som finns längst med kanterna! De ska ju ha såpass mycket bottensubtrat att det kommer behövas!

 

Okej tack Nooon!

 

 


229
124
CJBReptiles:

Silikon fäster bra på trä. Men lack fäster nog dåligt på silikon.


80
1
Progrmor:

Fäste silikon i kanter nyss. Låta det torka nu sen lacka! Men lack på silikonet är ju inte nödvändigt ändå?


230
22
Nooon:

Lacken fastnar inte på silikonet. När fukten kryper  in i skarven mellan lack och silikon kommer den åt träet och då tror jag nog att silikonet lossnar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild