Vilken lack skall jag ha?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
chrillevw:

Hejsan, jag tänkte snart bygga eget terrarium, kanske 2 st på en gång:) då tycker jag att då kan jag ju göra terrarierna så fukttåliga som möjligt från början, så min fråga lyder, vad skall jag ha för lack för tex ögonfransgeckos som skall ha ganska fuktigt, och hur länge skall det torka/ vädra innan det kan tas i bruk:). Tacksam för svar. Mvh


46
2
Jogga:

Lite dyrt men bra.  www.epotex.se/epotex-webbutik/akvarie-och-terrarie

Och luktar inte lika mycket som andra lacker.


7
0
chrillevw:

Ok, det går inte använda nån form av båtlack eller nått?


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Bygg med formplyfa så slipper du lacka & hålla på med massa jobb :) betydligt enklare tycker jag.

Båtlack går att använda, men se till att göra det utomhus då det blir en riktigt frän lukt innan det härdat. Någon märke kan jag inte tipsa om tyvärr.. Jag använder fukttåliga skivor från början och ser det som betydligt enklare än hålla på lacka terrariet, men är säkert en smaksak som mycket annat inom hobbyn :)


197
14
SibiriskTiger:

Båtlack funkar (finns bla på biltema), men det luktar fruktansvärt mycket och lukten måste försvinna HELT innan du kan ta det i bruk. Hur lång tid det tar är olika beroende på vilket material du kommer bygga i och vad du har för torkningsmöjligheter. Bäst är om det kan stå ute i ett garage eller liknande och torka.

Själv kör jag på fernissalack från biltema, men jag kan inte svara för exakt hur fukttåligt det är. Det har fungerat hitills till mina majsormar, men de ska ju inte ha lika fuktigt som cresteds.  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild