Uppfödare pilgiftsgrodor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
grasberg:

Finns det någon bra lista på uppfödare av pilgiftsgrodor?  Känns som ja letat överallt

Tex, vad de förder upp och vart i landet de finns.

6152
4710
Tropfrog:
Nej, det finns ingen kommersiell uppfödning av pilgiftsgrodor i Sverige.

Mvh
Magnus 

6
1
grasberg:
Jag tänkte mer på privata aktörer

6152
4710
Tropfrog:
Privata aktörer? Du menar folk som håller pilgiftsgrodor som hobby? Men de identifierar sig ju inte som uppfödare.

Mvh
Magnus 

6
1
grasberg:
okej. fel ordval, men tror de flesta förstår vad jag letar efter.

Någon som säljer pilgiftsgrodor helt enkelt.

6152
4710
Tropfrog:
Jag har ju pilgift som hobby och drar upp 6-10 djur om året. När de läggs ut på annons så säljs de ganska så snabbt. Jag ser inget mervärde för mig personligen att ligga i något register över folk som odlar. Jag behöver inte brevvänner de 11 månaderna om året som jag inte har några djur till salu. Detsamma gäller de flesta som avlar på hobbynivå. Pilgift.se la ner sin grodinventering av samma anledning. Terrariedjur.se har fortfarande ett uppfödningsregister, men väldigt få som använder det. När man har djur till salu så lägger man helt enkelt bara upp en annons.

Håll koll på köp och säljavdelningen här på terrariedjur.se och på pilgift.se. Då täcker du en ganska så stor del av alla djur som säljs i Sverige.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild