Vad kan vara bra att veta om kp? Finns det andra bra ”nybörjar” ormar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Fadeswe01:

Jag har en majsorm just nu som jag haft i flera månader, och jag älskar henne massvis, hon är jätterolig att hantera och hålla, ha runt nacken eller bara sitta med i sämgen eller när man ser film. Hon har verkligen gjort så jag fått upp intresset mer för ormar. Har börjat fundera på att skaffa en till orm, gärna typ kungspyton eller liknande, ingen orm som blir sådär mega stor. Vilka grejer kan vara bra att veta? Har koll på temperatur, fukt, terrariestorlek osv osv, alla gruder.

Så undrar vilka grejer kan vara bra att veta som man ofta inte får veta genom videos och googling? 

Finns det någon annan ormtyp som skulle passa som jag kan läsa på mer om och kika efter? Skriv gärna allt vad ni kan komma på! 

Även allmäna tips då jag är relativt ny till ormar, men målet är att i framtiden kunna ha flera st! 

6116
4684
Tropfrog:
Jag tycker inte att du skall hantera din massor som ett keldjur. Jag förstår att du mår bra av det, men det är inte bra för ormen.

Mvh
Magnus 

3
0
Fadeswe01:
Jag gör det såklart i korta stunder och bara när hon kommer fram ur terrariet, hanterar inte henne massor, oftast blir det kanske en gång om dagen om ens de, nu inte på över en vecka pga öms, så skulle inte alls säga att jag hanterar henne för mycket :)

Mvh Tea
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild