vad finns det för terrariedjur som klarar sig länge utan mat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

45
3
weg:
Terrariedjur med låg skötsel som klarar sig länge utan mat. 

6151
4705
Tropfrog:
Jag tycker jag känner igen temat. Det låter som att en gummiödla skulle passa dig bra.

Mvh
Magnus 

20
8
AmandaRichardson:
Även om vissa reptiler äter väldigt sällan betyder inte det att den inte behöver regelbunden tillsyn varje 1-2 dagar och nytt vatten. Så du får nog tänka om lite i ditt resonemang tror jag. 

6151
4705
Tropfrog:
L80 säger daglig tillsyn av alla djur. Inte var 1-2 dag utan varenda dag.

Själv ser jag ingen anledning att ha djur överhuvudtaget om man inte tycker om att sköta, mata och titta på dem. Det är liksom kärnan i en hobby att ha något man tycker är kul att göra på fritiden. Om du inte tycker att terrarie/djurskötsel är kul så se dig om efter en annan hobby. Jag föreslår frimärksamlande.  Frimärken tar inte skada av att du inte tittar till dem dagligen.

Mvh
Magnus 

30
54
Nimwey:

Tropfrog skrev:
Jag tycker jag känner igen temat. Det låter som att en gummiödla skulle passa dig bra.

Mvh
Magnus 

Det är lite fånigt. Spindlar klarar sig med minimal tillsyn och matas någon gång i veckan, men klarar sig i flera månader utan mat.

Vuxna ormar ska äta max var tionde dag, stora ormar, 1-2 gånger i månaden. Om det är en orm från ett torrt klimat behöver de heller inte mer än värme.

30
54
Nimwey:
Tropfrog skrev:
L80 säger daglig tillsyn av alla djur. Inte var 1-2 dag utan varenda dag.

Själv ser jag ingen anledning att ha djur överhuvudtaget om man inte tycker om att sköta, mata och titta på dem. Det är liksom kärnan i en hobby att ha något man tycker är kul att göra på fritiden. Om du inte tycker att terrarie/djurskötsel är kul så se dig om efter en annan hobby. Jag föreslår frimärksamlande.  Frimärken tar inte skada av att du inte tittar till dem dagligen.

Mvh
Magnus 

Ingen har sagt "ska aldrig ha tillsyn". TS sa bara "låg skötsel och klarar sig länge utan mat".

6151
4705
Tropfrog:
Nimwey skrev:

Det är lite fånigt. Spindlar klarar sig med minimal tillsyn och matas någon gång i veckan, men klarar sig i flera månader utan mat.

Vuxna ormar ska äta max var tionde dag, stora ormar, 1-2 gånger i månaden. Om det är en orm från ett torrt klimat behöver de heller inte mer än värme.

Om du hade läst TS tidigare frågor så hade du visst om att spindlar inte är ett alternativ.

Nimwey skrev:

Ingen har sagt "ska aldrig ha tillsyn". TS sa bara "låg skötsel och klarar sig länge utan mat".

Nä, men väl 1-2 dagar mellan tillsyn vilket är en felaktig rekomendation:

AmandaRichardson skrev:
Även om vissa reptiler äter väldigt sällan betyder inte det att den inte behöver regelbunden tillsyn varje 1-2 dagar och nytt vatten. Så du får nog tänka om lite i ditt resonemang tror jag. 

Mvh
Magnus 

12
3
MentosExotics:
weg skrev:
Terrariedjur med låg skötsel som klarar sig länge utan mat. 

Majsorm funkar säkert
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild