Råd och tips om Skäggagamer!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

33
0
Alexandra:

I går kom våra fina tjejer hem då äntligen. Pga att jag inte kolla upp köpet ordentligt så kom de med ett helt tomt terrarie. Vi har nu gjort bästa möjliga med det vi har hemma och kommer direkt i morgon åka och köpa bottenmaterial och inredning. Så nu vill jag ha tips på bra bottenmaterial och vad man behöver ha för inredning det viktigaste. Gömmor, stenar och vad mer?

 

Sedan undrar jag också en sak jag tycker klorna ser så långa ut ska man klippa klorna eller sköter de sånt själva?


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Man fixar terrarium innan man tar hem djuret i min värld :) men nu är det som det är, här är ett välskrivet faktablad, finns säkert en del inspiration i det..

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_vitticeps


33
0
Alexandra:

Ja absolut men eftersom jag köpte ödla inkl. terrariet de gått i så utgick jag korkat nog från att terrariet var inrett så när sambon ringde på väg hem och berätta att terrariet var tomt så blev jag chockad men men inget göra åt nu liksom.

 

Tack för länken den har jag läst mer än en gång kan jag säga. :)


33
0
Alexandra:

Hur är det med klorna är det något man behöver klippa?


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Inte om man har ett bra material i terrariet så dom slits själv.. lägg ut en bra bild på klorna så kan säkert någon svara bättre på det än mig :)

Mina djur har bara klor vid kloaken :P


68
66
aajje:

Nej man behöver inte klippa klorna, har aldrig gjort det på mina. Se till att ha stenar och grenar dom kan klättra på så slits klorna efter det. :)


1159
625
Temla:

Nej, man behöver inte klippa klorna om de växer som de ska. När man klipper klorna blir det svårare för skäggisarna att klättra då man tar bort de vassa topparna.  Har hört att klor ibland kan växa krokigt och då kan det vara ide att klippa dom lite. Men överlåt det isåfall till en som kan för det är lätt att klippa för mycket så det börjar blöda. 


33
0
Alexandra:

Klippa klor kan jag för jag har klippt både hundar, katter och sköldpaddor. :) Men då avvaktar jag så får vi se om det ordnar sig när de har grenar osv


424
32
samthe0ne:

Inte för att dissa faktabladet här på Terrariedjur.se, men det står så mycket mera här: www.morion.com/teo


33
0
Alexandra:

Tack ska kolla där

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild