Tips/hjälp till Dvärgskäggagam som bara sover

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
PalleP:

Hej! 

vi har en Dvärgskäggagam som var ca 6 månader när vi fick hem den, det tog inte många veckor innan han började gräva ner sig och ville sova. Detta var i början på november.
vi är nu i mars, jag har läst och läst om belysning, temperaturer osv. 

ödlan har varit vaken ibland, några timmar på sin höjd, ätit några dubias , bajsat litegrann, druckit vatten (inte varje gång men ibland). 

och sen somnat igen. 

Vi fick från början ett kit med terrarie och belysning som vi har bytt ut efter att ha läst på. Det han har nu är t5 uvb-lysrör 12%, intense baskisk spot-lampa i skärmen över solplatsen, samt "jungle dawn led" som allmänbelysning. 

jag har två jungle-led allmänbelysningsramper, eftersomm cyberzoo rekommenderar det men det blev så himla varmt då på svala sidan så jag har den släckt just nu på den sidan. 

jag undrar om någon orkar titta på bilden av terrariet och säga mig om det är något jag missar här?

6058
4631
Tropfrog:
Det vanligaste förekommande rådet om brumerande skäggagamer är att låta dem vara ifred. När de vaknar igen kan man öka på värmen och ljuset.

Du har inte bifogat någon bild.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild