Ögonfrans gecko i ett IKEA Fabrikör skåp.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
jacobsssss:
Hej,
Jag är helt ny till reptilhobbyn och har tänkt införskaffa mig en ögonfrans gecko. Tanken är att göra om ett IKEA Fabrikör skåp till ett terrarium. Det jag undrar är om någon gjort likadant och hur de fått till det med luftflödet i ett sådant skåp. 

6107
4665
Tropfrog:
Ingen bra idé. Alldeles för högt för att få bra ljusfördelning över hela höjden.

Mvh
Magnus 

3
2
NordicGeckos:
Hei, 

det er faktisk bra ide, og alt går helt perfekt, når man tenker litt nøye på det. Har lagt en akkurat nå (er Rudsta skap, men prinsipet er likt). Har borret to hull på 5cm i bakveggen oppe (dekket med nett), og behold mellomrom mellom stdevegger og bunn, bare sikret med leica. Har dobbelt dør skap , hvor mellomrom mellom glassdøra er jevnt 10mm , så nokk for luft å komme inn. 
Skal lage enn til venn, som blir akkurat Fabrikor, så har ideer - samme to 5cm hull på toppen med nett, og 3 hull nede i bunn som jeg dekker med leica kuller sånn at luft har god mulighet å komme inn.
Ikke la deg stoppe av andre sitt frustrasjoner eller meninger.
Har du spørsmål, bare spørr ...

1046586_ymwoawrqyrbiqqydjueh.jpg

6107
4665
Tropfrog:
Om du skall testa så föreslår jag att du väntar till det dyker upp på köp och säljavdelningen. Det gör de ofta och är då extremt billiga. Folk som provat men inte är nöjda.

Ljusstyrkan avtar med kvadraten av avståndet. En gammal fysiologisk effekt som stämmer lika bra idag.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild