Vad köpte ni på mässan i Solna? 2014-02-01

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

45
68
Jimmy_S:

Nja vända klackarna och gå är väl inte så bra kanske.Men jag håller med om att det kan vara dumt å dra in länsstyrelsen.Det är bättre att inte ta hit honom på mässorna om han har wc.


Medlem i NNHF
52
55
danne_60:

"Roligt är också att han sålde gnagare vid bordet. När jag frågade SHR varför vissa fick sälja gnagare fast det var förbjudet fick jag som svar att det skulle vara synd om djuren om de fick vänta i bilen under mässan. Såg även personer inom herpetologiska föreningar köpa gnagare"

-----------------------------------------------------

Dom som sågs köpa va nog dom som hjälpte till att flytta bort gnagarna, för på nått försäljningsbord va dom inte så värst länge :)

-----------------------------------------------------

"att allt var WC var inget nytt då dom tom skrev det på lådorna:P"

--------------------------------------------------

Den här säljaren hade ju lappar som det stod både wc och cb på och med ett kryss markerades om det var cb eller wc i lådorna. Såg själv ingen låda där det va ikryssat att det skulle vart wc djur i lådorna.

 

//Danne

 


40
15
porcelain:

Själv tyckte jag att mässan var generellt bra och rolig! Fick tag på exakt de djur jag ville ha samt fick allt jag hade till salu sålt :) (Köpte: Chicobolus spinigerus, tonkinbolus dollfusi, grammostola pulchra samt två förbokade rieppeleon brevicaudatus)

Däremot så hade jag önskat lite hårdare kontroll av djur. Vid det bord jag stod kom två killar förbi, dom tittade lite på burkarna med djur på bordet, frågade om dom var märkta med artnamn, jag svarade "ja" (vilket dom var) men det var allt jag såg av dom. Däremot så såg jag säljare som hade kameleonter som låg på botten av burken (på rygg!!) tills en besökare kommer fram och knackar på burken och kameleonten försöker klättra upp på en pinne. Flera liknande händelser hos en del specifika föräljare är tyvärr något en sett upprepade gånger, vilket känns väldigt tråkigt för så ska inga djur hållas. 

 

Den Tjeckiska försäljaren sa att han skulle på alla mässor som skulle hållas i Sverige i år, så det lär ju vara lönsamt för honom att åka hit. Tråkigt att han inte uppfyller de regler och lagar vi har i landet. Men det är ju inte bara att vi har regler och lagar, samt att han borde ta eget ansvar för att ta reda på vilka dessa är, det är ju även bra om vi har bra kontrollanter som faktiskt tittar både före och under mässan. 

Avslutar med bilder på djuren jag fick med mig hem :)


 


31
1
RobinF:

Jag kom hem med 2 jungfrugeckos, 2 a.achatina, 2 a.fulica "jade", plastväxter, plantationsoil och bananflugor, hade tyvärr liten bugdet annars hade nog en mjölksnok och en g.rosea elr. B smithi följt med hem


309
239
Gogs:

Köpte regnbågsskinkar av Jiri på mässan i Upplands-Väsby förra året och de var välgödda och funkade bra. Hade dem fram tills den här mässan då jag sålde dem. Har funkat hur bra som helst med dom. Sen är det ju mycket snack om huruvida han har WC eller ej. Det finns nog bara en som kan svara på det och det är Jiri själv. Dumt att sitta och spekulera eller säga att man "vet" att han kör med WC då det egentligen inte finns några belägg för det. Är ju dock inte olagligt med WC där han kommer från så om han råkar ha lite boxar som det är ikryssat WC på behöver ju inte betyda att djuren är det. Kan ju bara vara att de är felpackade. 


269
60
Jonas:

satt och tänkte på det med imorse gogs. det slog mig nu snacka om att man är seg...


90
38
Fredrik85:

Köpte ett gäng växter samt 3st Oophaga pumilio "Bastimentos".

Tyckte mässan var väldigt trevlig, synd på köerna och som porcelain påpekade lite dålig kontroll på djuren. Hoppas dom hittar en större lokal till nästa år.


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Solna-mässan var kanonbra tyckte jag.. Detta kom med mig hem:

* Sonderingsset från Söderhamns reptilfoder, skitfint!

* 1.0 Morelia spilota harrisoni

* Brachypelma vagans - present åt sambon :)

* 2 Snoken (Tidningen) + SHF T-shirt

* Dödskallekackerlackor, även dom från Peter "Cobra"

* 10kg frysta råttor

Tror det var allt... Supertrevlig mässa och härligt resesällskap.

 


269
60
Jonas:

4 st värme paneler.

3 st termostater.

Jävla massa möss.

 

var en riktigt grym mässa. var sjukt trevligt att se så mycket folk på en mässa.


55
24
Mona:

Köpte ett 60*30*30 terrarie och 2 st 30*30*20. Sedan köpte jag en skorpion, Mesobuthus martensii.

Fanns massor man ville ha men hade inte möjlighet att ta hem det. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild