Blind leopardgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
1
Kiiimpa:

Tycker att min sunglow hane beter sig konstigt. Han går liksom in i inredningen och stryker gärna längsmed inredningen. Antingen lägger han revir eller så är han blind! Han går även in i sina honor :(

Hur kan man ana tecken på att ens ödla är blind?


293
354
Dynamitella:

Som med alla andra djur. Placera honom på en plan yta. Lys med ficklampa på hans ögon och titta efter om pupillen rör sig. Prova att "slå" med handen mot (inte på) ansiktet på geckon och se efter en reflex.


54
1
Kiiimpa:

Ok, tack för hjälpen!


238
14
Regnskog:

Uppdatera oss gjärna med hur det går! Hoppas allt löser sig


54
1
Kiiimpa:

Absolut! Vore jätte tråkigt om han är blind då tanken är att han ska gå i avel i år :/


268
19
Iguania:

Äter han? Kan ödlan äta utan några problem så lär han inte vara blind, de använder ju främst synen när de jagar:)


54
1
Kiiimpa:

Han är nyinköpt och jag slänger oftast in syrsor, ska undersöka ordentligt i kväll.


54
1
Kiiimpa:

Pupillen är stor o svart när det är mörkt och drar ihop sig när jag lyser med lampan. Sen tar han syrsor från pincepp så det är lugnt :) :) :) 

Nyss parade han sig också så det blev en toppenkväll :)


238
14
Regnskog:

Djur kan verkligen skrämma en, speciellt reptiler som inte gnäller eller visar tecken på när något står på tok till skillnad från hundar dylikt.

 

Glad att allt ordnade sig! 


54
1
Kiiimpa:

tack för omtanken!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild