Inredning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
NikolinaS:
Hej!

Håller på att bygga ett nytt terrarium till min skäggagam och såg denna bild på Facebook. Någon som vet hur man gör med inredningen längs väggarna samt var man får tag i detta?

1045673_omzseidcgsxkrilphsnx.jpg

5965
4582
Tropfrog:
Frigolit och husfix är väl en vanlig lösning. Finns på varje byggmarknaden.

Vad som använts på bilden är omöjligt att säga.

Kan du inte fråga personen som postade bilden på Facebook? Hen borde ju veta?

Jag kan inte låta bli att kommentera baserad på din andra tråd. Normalt sett ordnar man terrariet först och skaffar djur sen, inte tvärtom. Det stressar både dig och djuret.

Mvh
Magnus

3
0
NikolinaS:
Den har redan ett terrarium men jag ska bygga ett nytt. 

904
504
Johnexotics:
www.makemake.se/webbshop/118-das-smart-modellera/652-das-smart-set-primary-12-x-28g/ detta har börjat bli poplärt sett en svensk youtuber använda det för sina djur

102
206
Eremit3n:

Frigolit och/eller fogskum som karvas till önskad form, täcks sedan i ett par lager cementblandning (först ett tunnare lager, sedan ett tjockare lerigt lager). Textur kan du lätt skapa när det är halvtorrt och börjar smula lite. När det torkat kan du använda makemakes colorfix (giftfritt snabbtorkande lack) med pulverpigment i. Du kan med fördel kasta sand på det sista lagret medans det är blött för en mer matt textur.

Jag köpte detta till min bakgrund. www.makemake.se/webbshop/65-fargpigment/329-makemake-farg-set-pro-basic/

Betongen makemake gör är väl lika bra som vilken som helst, men colorfix, det finns det inget i samma klass som. Fantastiskt lack alltså.

Såhär gjorde jag:

imgur.com/gallery/paludarium-background-step-by-step-uammOdt

1024106_gbbcdmufexredsohtqze.jpg

5965
4582
Tropfrog:
Den sista bilden är väl ändå inte en inredning till skäggagam?

Mvh
Magnus 

102
206
Eremit3n:

Tropfrog skrev:
Den sista bilden är väl ändå inte en inredning till skäggagam?

Mvh
Magnus 

Nejdå :) Jag tänkte visa att processen är samma oavsett motiv bara. Här är en snubbe jag följer som inspirerat mitt bygge. Dessa två scape kanske hjälper mer när det gäller formen.

www.youtube.com/watch?v=ckDzh13kOWU

www.youtube.com/watch?v=sLlJQnfcApA&t=151s

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild