Skorpiontips

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
2
Ekstedt93:

tja jag har precise köpt en skorpion och jag undrar om ni kanske har lite tips och annat bland annat hört att man ska mata dom en gång i veckan men oxå att dom kan ha te:x att dom kan ha syrsor i terrariet hella tiden. tacksam för tips och svar :) mvh


315
283
panterophis:

du bör inte lämna foderdjur i terrariet, äter den inte på några timmar så ta ut fodret, skorpionen stressas av att det springer runt mat hela tiden och en syrsa kan dessutom skada eller i värsta fall döda en nyömsad skorpion


13
2
Ekstedt93:

okej tack för tipset :)

 


13
2
Ekstedt93:

hur många äter en skorpion då ? :)

 


1275
1724
Falk:

Du kan ju börja med att ge den rätt substrat.


13
2
Ekstedt93:

substrat ?


Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:

Substrat = Bottenmaterial 


13
2
Ekstedt93:

det har jag läst om och där stod det att antingen skulle jag ha sand eller liknande eller så skulle jag ha typ måssa eller något så den kan jöma sig under. så det är därför jag har det underlaget.

 


429
254
JACLAR123:

Ta jord istället! ;)


1275
1724
Falk:

Då har du läst fel skötselråd isåfall för denna art lever i regnskog så då är ett tjockt lager fuktig torv att föredra.

kryp.forum24.se/kryp-about5422.html

 

Reptilbark är helt värdelöst för dessa djur då det håller fukt dåligt samt att den inte kan gräva någon håla i det.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild