Är nybörjare!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
chris49:
Hejsan alla! är total nybörjare! men har haft hand om ett par tarantlar för en kompis som åkte utomlands i några månader!
Min fråga är när de säljer spindlar, vad menar de med "sling"

tackar så mycket!

Medlem i GHF, SDS
3225
1972
EmanuelKarl:
chris49 skrev:
Hejsan alla! är total nybörjare! men har haft hand om ett par tarantlar för en kompis som åkte utomlands i några månader!
Min fråga är när de säljer spindlar, vad menar de med "sling"

tackar så mycket!

Det är kort för "spiderling" och syftar på det första stadiet i spindelns liv. Ofta syftar det på när spindlarna inte har fått sin vuxna färg överhuvudtaget (de flesta är gulbruna i början, men det finns enstaka arter vars slings har unik färgteckning). De flesta arterna är ungefär en halv centimeter eller mindre i första stadiet och växer sedan för varje öms. När de börjar bli ungefär lika stora som gamla femkronan börjar man istället kalla dem för juvenil istället.

Jag rekommenderar nog att starta med en juvenil, subadult eller adult. Beroende på art kan det ibland ta en sjuhelvetes lång tid innan de växer upp och har man bara en spindel vill man förmodligen ha något lite större. Men det går förstås att starta med en sling också. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild