Nät-terrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
0
Wesslan_85:

Hej!

Jag ska börja fixa och förbereda för att skaffa en yemenkameleont men jag har fastnat på en rätt basic fråga....kan man (i sverige) ha ett nätterrarie eller torkar det ut för fort?

tacksam för svar :)


384
18
mr_fan:

kameleonter behöver mycket fukt så det går inte tror jag bättre att köra på ett glasterrarium


384
18
mr_fan:

för det är ju ganska svårt att hålla luftfuktigheten i ett nät terrarium


4
0
Wesslan_85:

ja det var det jag tänkte, jag har läst och hållit olika reptiler i ca 10 år men aldrig läst nåt om nätterrarier, skulle det funka tror du / ni om man byggde ett träterrarie med nät dörr och tak?

 

lämna gärna förslag :D


1159
625
Temla:

I Sverige är det bättre med ett glas/trätterraire med god ventilation till kameleonter då vi har ett torrt klimat. Det blir nästan omöjligt att hålla upp luftfuktigheten i ett nätterrarie i vårt land. Men som sagt,  det är viktigt att terrariet har en mycket god ventilation. 


4
0
Wesslan_85:

så nät dörr och nät tak vad tror du om det? det måste ju vara tillräcklingt...jag menar taket täcks ju till stor del av armaturer mm :)

eller är det bättre med glasdörr och stora ventnät på båda sidorna?

 

btw så förväntar jag mig inga direkta svar bara ideer och tankar kring ämnet :)


424
32
samthe0ne:

Jag kan tänka mig att Exo Terras terrarier är alldeles utmärkta för din tanke Wesslan_85


1228
464
leedragon:

kör exoterra design, sen ska  jemen inte ha så jävligt fuktigt heller


8
2
rbsthh:

Jag kör själv med ett flexarium till min yemen, är supernöjd verkligen! han trivs mycket bättre också =). Har en fogger samt mist som håller fukten inne.

 

Exo Terra PT 2560 Flexarium 76x76x183cm

Körde exo terras glas terrarium länge, men detta flexarium slår allt.


4
0
Wesslan_85:

tjena rbsthh!

håller den fukten som den ska då? hur får du rätt temp osv ?:)

det är ju nåt sånt jag skulle vilja ha med men har fått för mig att det är svårt att hålla uppe fukt och värme i en sån "nätbur" .

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild