Växter till skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
0
weg:
Hej jag undrar vad det finns för bra växter till min skäggagam som hon kan klättra i gandkss AD stort terrarium 180x 125x 60

5923
4546
Tropfrog:
Skäggagamer äter växter.

Mvh
Magnus 

29
0
weg:
men som inredning

Medlem i SHF
123
90
Da_wall:

weg skrev:
men som inredning

Aloë

Echeveria

Bromeliaceae

Haworthia

Prickly pear

Sword fern

Jade plant

Spider plant

Devil's Ivy

Dracaena

Radiator plants

Polka dot plant

Snake plant

(Chlorophytum comosum

Hibiscus

Lemon balm

Living stone

Nerve plant

Prayer Plant

Inchplant

Hoya carnosa

Bird's Nest Snake Plant

Bromeliads (aechmea; bilbergia; cryptanthus)

Carex grass (carex sp.)

5923
4546
Tropfrog:
weg skrev:
men som inredning

Vet skäggagamer skillnad på mat och inredning?

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
123
90
Da_wall:

Tropfrog skrev:

Vet skäggagamer skillnad på mat och inredning?

Mvh
Magnus 

Dom kan nog äta av vissa växter. beroende på vad man sätter in i terrariet !  Viktigast då är väl att se till att det är växter som ej är giftiga på något sätt om skäggagamen skulle få för sig att ta en tugga eller två . . 

Det jag länka innan , Det är inte 100 % säkert att alla växter är säkra.  Då jag själv sökte på google vilka växter man kunde ha i ett terrarium för skäggagamer ! Men man ska inte lita blint på vad man får fram på en sökning,  och vad andra säger ! och det är ägarens eget ansvar att ta reda på att all fakta är sann. 

Det va några råd som jag fick fram av en sökning. Google finns ju även för alla andra att söka själva ! men inte många verkar förstå att man kan söka info själv. innan man ställer massa frågor. Inge påhopp mot någon ! men det finns mycket info på internet bara man har orken att läsa igenom en del olika sidor som poppar upp .  Önskar fler kunde lägga ner några timmar och läsa på om olika arter innan dom ställde frågor ! 

Det Hade underlättat för alla ! Mvh Dan

5923
4546
Tropfrog:
Vad jag förstår så kommer de att äta på alla växter som sätts in, så idén om växter som inredning är relativt orimlig om man inte tänker köpa nya hela tiden. Men då kommer problemet med beskrivning. Även om själva växten är ogiftig så kan du inte ha en aning om vad den beslutats med. Sedan neonikotinoider förbjöds inom EU produceras de flesta prydnadsväxter utanför EU i länder där det fortfarande är lagligt.

Enda säkra möjligheten som har ser det är att odla växterna själv eller köpa direkt ifrån odlaren så att man vet vad man får. 

Sen det där med att ställa frågor i diskussionsforum. Jag personligen har inga problem med det. Man motverkar den oundvikliga forumdöden ett tag och får förhoppningsvis svar ifrån folk med egen erfarenhet vilket alla gånger trumfar både Google och AI. Om man tycker att frågorna är dumma eller onödiga så kan man ju alltid låta bli att svara. Det finns ingen skyldighet till det.

Mvh
Magnus 

29
0
weg:
varför vill min skäggagam inte äta dubia utan endast växter ibland zophobas

5923
4546
Tropfrog:
Du har gett för mycket protein på sistone. Till skillnad ifrån de flesta mäniskor har skäggagamer ganska så bra koll på vad de behöver.

Försök inte att inreda med växter hos en ödla som är svälfödd på grönt. Det blir inte grön inredning att klättra på, det blir mat.

Mvh
Magnus 

5923
4546
Tropfrog:
Jäkla autocorrect.

Beskrivning = besprutning.

Beslutats = besprutats.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild