Ökengeckoart vars ägg kan kläckas i rumstemp?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

384
18
mr_fan:

hej undrar ifall det finns nån öken gecko art som kan lägga ägg i ungefär rummstepmratur  och inte behöver uv och jag vet att leopardgecko finns men tänkte på nåt annat


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Det är väl bara att söka runt lite på någon ödla du är sugen på och se vad äggen har för inkubationstemperatur.
Blir och väldigt nyfiken på varför detta söks? :)


384
18
mr_fan:

för att jag vill ha en nattaktiv och helst kunna få ungar utan att behöva maskin =)


384
18
mr_fan:

eggkläckare


343
119
Salig:

Samtliga Tropiocolotesarterna (dvärggecko) kan man kläcka utan maskin. Man lämnar bara äggen i terrariet och ungarna behövder inte skiljas från sina föräldrar då de inte ses som byten :) jag vet att du tycker att de är för små, men de låter ändå lite som det du letar efter :)


424
32
samthe0ne:

Inte ökengecko, men ändå nåt liknande som du letar efter då de är nattaktiva och äggen klarar sig i rumstemperatur är Ögonfransgecko


384
18
mr_fan:

vill ha nåt på minst 10cm dock ifall det ska vara så litet så hälst inte gå på glas


384
18
mr_fan:

samthe0ne visste det där med crested gecko men vill inte ha nåt med massa fukt tycker det är jobbigt


384
18
mr_fan:

och hälst större en 10cm typ 10-35cm i storlek


343
119
Salig:

Mina Ttripolitanus är 6-7 cm långa och kan i värsta fall klättra på bakgrunden om de blir skrämda när jag sprayar terrariet på kvällen. Jag skulle fortfarande rekommendera dessa. De är huvudsakligen nattaktiva men kan ocksä vara rörliga på dagen, äggen inkubefas lätt i terrariet, maten (bananflugor) är fruktansvärt enkel och billig att föda upp själv. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild