AKUT HJÄLP NÅGON

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
3lVans:
Inte någonstans på hela internet hittar jag denna åkomma hos en skäggagam! Helt otroligt! 
Det här är Melker och han är omplacerad hos mig.
Ungefär en vecka efter att han kom upptäckte jag en böld under ena hans kind och jag frågade förra ägaren om han haft så tidigare. Han sa att han hade haft så men att det gett med sig efter ett tag och att det troligen var nån svampinfektion (?) efter ungefär 3-4 veckor ytterliggare så dök böld nummer 2 upp precis under den första. För tillfället har jag inte råd att gå till en vetrinär och jag har panik. Jag önskar att någon kunnig med hjärtat på rätt ställe bara kunde hjälpa mig UTAN att ruinera mig helt eller bara tipsa mig om någon som kanske skulle kunna tänkas hjälpa mig gratis(!)

1024130_alsuptehbjmzopbimdst.jpg

5898
4525
Tropfrog:
Jag anser att veterinär är nödvändigt. Det går inte att ställa diagnos baserat på bilden. Det måste sannolikt tas vävnadsprov.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:
Instämmer till fullo. Veterinärbesök.

Mvh
Niklas

2
0
3lVans:
Tack. JO det förstår jag också. Min tanke var om någon visste en snäll veterinär som kunde hjälpa mig gratis när jag har det så dåligt ställt(!!!)

96
202
Eremit3n:

För att få veterinärbesök i rimlig tid skulle jag rekommendera att överlåta skäggagamen. Här är ett exempel på akuta omplaceringar för reptiler: www.facebook.com/groups/1928324920771713

Ps, jag förstår att du vill behålla honom, men om det inte finns pengar för veterinärbesök så är det en sorglig verklighet. Det viktigaste är att han får hjälp i slutändan.

1273
491
leedragon:
3lVans skrev:
Inte någonstans på hela internet hittar jag denna åkomma hos en skäggagam! Helt otroligt! 
Det här är Melker och han är omplacerad hos mig.
Ungefär en vecka efter att han kom upptäckte jag en böld under ena hans kind och jag frågade förra ägaren om han haft så tidigare. Han sa att han hade haft så men att det gett med sig efter ett tag och att det troligen var nån svampinfektion (?) efter ungefär 3-4 veckor ytterliggare så dök böld nummer 2 upp precis under den första. För tillfället har jag inte råd att gå till en vetrinär och jag har panik. Jag önskar att någon kunnig med hjärtat på rätt ställe bara kunde hjälpa mig UTAN att ruinera mig helt eller bara tipsa mig om någon som kanske skulle kunna tänkas hjälpa mig gratis(!)

kolla i chameleon forum, kapa en tråd i övriga ämne. det finns veterinär där men medicinering lär kosta ändå.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild