Vattenfall

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
3
Nille81:
Hej jag har påbörjat ett terrarie där jag tänkte ha ett vattenfall i samt en liten damm som vattnet åker ner i. Men läste precis att de var inte bra för pilgiftsgrodor men hur är de med rödögda trädgrodor? Är de samma där? Blir substratet för blött ? 

2
2
Froggyboy:
Det beror väl på hur du utformar det hela, , det viktigaste är att de inte kan drunkna 

5898
4525
Tropfrog:
Jag tycker inte att man skall klumpa ihop alla arter av pilgiftsgrodor och generalisera över dem på det sättet.

Vist, det finns en del arter som är relativt dåliga simmare som man kanske inte bör ta risken med öppet vatten för. Men det finns också arter som är utmärkta simmare och som rentav trivs bättre med en vattenpöl. Jo, det finns faktiskt också arter som i naturen lever mycket nära starkt strömmande vatten som är fantastiska simmare.

Trädgrodor och andra sidan lever hela sitt liv i trädkronorna och har inte någon nytta av vatten förutom vid lek.

Mvh
Magnus 

12
3
Nille81:
Froggyboy skrev:
Det beror väl på hur du utformar det hela, , det viktigaste är att de inte kan drunkna 

Själva dammen ska inte vara så stor utan en liten pöl bara tänkte jag.  Som en knytnäve kanske 

2
2
Froggyboy:
Säkerligen inget problem, lägg en sten eller pinne i så att det finns nåt att kravla upp på om olyckan skulle vara framme. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild