UVB led lampa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
3
Nille81:
Hej funderar på en uvb led lampa men är de en bra idé till ödlor som behöver uvb tänker om de funkar och så får dom in allt som behövs samt värmen kan ju få så mycket från den lampan om man jämför med vanliga uvb glödlampor menar jag.. 

5898
4525
Tropfrog:
Finns det ens uvb led inom rätt spektrum till rimligt pris ännu? Sist jag undrade över det är väl 1,5 år sedan. Då fanns det inte. Länka gärna till vilken produkt du funderar över.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Nille81 skrev:
Hej funderar på en uvb led lampa men är de en bra idé till ödlor som behöver uvb tänker om de funkar och så får dom in allt som behövs samt värmen kan ju få så mycket från den lampan om man jämför med vanliga uvb glödlampor menar jag.. 

Min rekommendation är att avstå "LED UVB". Tekniken behöver förfinas ytterligare. En kombination av värmekälla (typ glödtrådslampa/värmelampa), uvbkälla (exempelvis T5 lysrör) och LED ljus för allmänbelysning, är än så länge den bästa lösningen för ett så heltäckande ljusspektrum som möjligt.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild