Matvägrande Crested gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Overdoses:

Hej, jag har en juvenil på ca 5gram som inte äter insekter. Han äter sin cgd och det är inga problem med ömsning eller bajs. 

Just nu mosar jag syrsor som jag kletar på hans nos och då äter han. 

Har ni något tips på hur jag ska få honom att äta levande insekter igen? 


343
119
Salig:

Kanske prova att kleta lite cgd på syrsan? Mata med pincett också så att den inte springer runt? Du kanske kan blanda i hela döda syrsor i cgd annars? Tror att du får vänja den gradvis med att äta syrsor som de är. :) 


197
14
SibiriskTiger:

Prova mata med små kackerlackor tex B.dubia och se om det är mer uppskattat. Ibland vill vissa individer inte ha vissa insekter :) Hemma his mig kör jag bara på Dubia och förut hade jag också S.latteralisar. 


429
254
JACLAR123:

Mina tar maten, om man mossar kackerlakorna med pincett och handmatar, eller i en burk över natten :)


2
0
Overdoses:

Tack så mycket för alla svar. Jag får testa mig fram och se vad som passar den lilla bäst :)


12
0
loljeppe:

Jag vet inte hur kan mata med levande direkt! Men eftersom insekter är ute på natten att leta mat, så ha du dom i terrariet, och så dom fram på nätterna? Hon jagar också på nätterna! Jätte enkelt! Jag kör så. Min åsikt!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild