Större terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
2
HauntedCroissant:
Jag planerar för min första, en Grammostola pulchra. Som många andra nybörjare reagerade jag på hur normaliserat det är i hobbyn att hålla sina theraphosidae på väldigt små ytor och i enkla förhållanden, sökte svar och hittade den här studien som jag tror kan vara intressant för fler härinne, även om den belyser att mer forskning behövs.

Tarantula welfare may be improved with greater environmental complexity: A preliminary behavioral study with Brazilian black tarantulas (Grammostola pulchra)

Studien visade hur deras beteende förändrades av större och mer berikad miljö i fångenskap. Översatt/klarspråkat:

“Precis som andra arter utnyttjade theraphosidae (eng: ’tarantulas’) mer utrymme när det gavs, och de var mer nyfikna på nya saker när de hölls i en mer komplex miljö.”

Tankar? Har någon här börjat ha sina theraphosidae i större mer komplexa terrarier och märkt någon skillnad?

892
492
Johnexotics:
Höll min Rosea i ett 60x45x45 tyckte det var rätt lagom. Tyvärr håller folk sina spindlar oftas i 30x30x30 för marklevande. Oftas behöver dom större djuren inga gigantiska terrarium men lite storlek 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild