Blanda geckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
iROD:

Någon som vet om man kan ha Rhacodatylus Leachianus och tokay gecko i samma terrarie? Vet att Leachies kan vara agressiva om man har mer än en i samma terrarie, blir det då likadant om man skulle blanda med tokay gecko eller kanske värre? Gecko Stentor och tokay gecko borde gå ihop enligt mig på grund av lika storlek och samma typ agressivitet.


150
90
HameFall:

Absolut inte.


268
19
Iguania:

Kommer från helt olika ställen och man ska ändå inte blanda arter om djuren inte får ordentligt med plats.

Gekko stentor och Tokay blir ju nästan bara värre, två aggresiva ödlor som dessutom är utav olika art säger ju sig självt att det inte är en bra idé. Dessutom är de från samma släkte så det kan bli hybrider. Så snälla, vill du ha två arter så skaffa två terrarier eftersom när man blandar reptiler slutar det sällan väl.


317
283
panterophis:

man ska aldrig ha flera arter i samma terrarium


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Det blir väldigt dyrt foder åt tokayerna ;) skämt åsido.. Nej du kan inte blanda arter i ett terrarium, finns ingen anledning till det.


4
0
iROD:

Tackar så mycket för svaren!


46
0
emanuelerik:

det gick inte ens att ha mina kameleontgeckohanar, Eurydatctylodes agricolae, tillsammans, så jag fick skaffa ett miniterrarium till så de fick varsitt


504
396
Crippa:
Tror faktiskt inte att en tokay har en suck mot en aggresiv Leachianus, Jag har en Leachianus här hemma som är 10 gånger värre än en tokay gecko. Jag kan inte ens gå in i rummet utan att den flyger mot rutan och skriker så ingen bra ideé att blanda de båda arterna ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild