Asiatisk skogsskorpion

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

46
0
emanuelerik:

Ja nu har jag slagit till med ett till miniterrarium samt en sådan skorpion. Inredningsmässigt samt belysningsmässigt är det inte så viktigt, iallafall inte för skorpionen. Men för en själv är det ju kul om man ser in. Det är ju lite trist att den bara gömmer sig i jorden, men den kommer väl fram. I ärlighetens namn har jag stor respekt för den, som för alla mina djur iofs, men det är nåt, antagligen nedärvt , som gör att jag naturligt håller lite distans, eller så är jag bara mesig i början. Skulle gärna vilja att andra med vana av detta djur berättar lite. P.s, menar inte att det inte är viktigt med att inreda, men inte på samma sätt som för mina ödlor o pinnar med växter o grejer. Den behöver sina gömslen o behöver kunna få gräva sig ned i jorden


1275
1724
Falk:

Är det en Heterometrus scaber eller spinifer?

Förstår inte hur folk kan missa att det finns ett krypforum kryp.forum24.se/kryp-about5422.html

Belysning är inte viktigt men givetvis inredningsmässigt så är det givetvis viktigt. Ju mer den kan skyla sej desstu bättre kommer den att må och vill du se den får du kika på natten då det inte är ett dagaktivt djur.

 


46
0
emanuelerik:

är väl inte så konstigt att man missar att det finns en massa forum. Man behöver få tips om dem först. Jo, ska skaffa en nattlampa o som jag skrev så har jag gömslen i terrariet

En spinifer


1228
464
leedragon:

tycker att det är inte kopnstigt att inte veta, fan  för 6 år sen viste inte att jemen och calyptratus var samma djur och för 8 år sen visste inte att ödlor  behövde uv  för att överleva


Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:

Jag förstår absolut att folk kan missa diverse forum på internet, inte enkelt att hitta dom om dom inte visar sig :)


46
0
emanuelerik:

Jag visste inte att det fanns miniterrarier. Visste inget om gecoödlorna heller men tog reda på allt jag kunde


46
0
emanuelerik:

Lika svårt att hitta forum som att hitta skorpionen som håller sig nedgrävd


1275
1724
Falk:

Beklagar tonläget och att det kanske ser lite barskt skrivet ut men vill inte göra en smiley efter varje rad.
Men nu har du ju iaf länken till ett kanon forum och med hur många bra trådar som helst att rota igenom.

Att den ligger nedgrävd tillhör ju dess natur och bör så vara men som sagt vänta tills tills det blivit mörkt så sticker den nog ut näsan.


46
0
emanuelerik:

det där forumet var ett mkt bra tips! redan läst en hel del


264
125
Bildpunkt:

Växter kan vara bra då de hjälper till att hålla fuktigheten uppe, då dessa vill ha det ganska fuktigt.

Har själv en Heterometrus scaber som jag såg en del första veckan men senaste halvåret har den bara tittat fram en gång, annars ligger den gömd under kokosnöten jag satt som skydd :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild