Tips på levande växter hos pinnar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
2
ananastjuven:

hej! 

Sugen på att börja ha levande växter i stället för grenar hos mina pinnar, men vill ju självklart att pinnarna ska tåla växterna så är det någon som har nått bra tips på någon växt som ni själva kanske har? 


181
110
Stina:

Sköldpaddstuva, de tycker flera pinnar e god att äta


12
3
Jacob03:
Du kan testa björnbärsväxt, har det själv till mina pinnar .

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
ananastjuven skrev:
hej! 

Sugen på att börja ha levande växter i stället för grenar hos mina pinnar, men vill ju självklart att pinnarna ska tåla växterna så är det någon som har nått bra tips på någon växt som ni själva kanske har? 



Jag är också intresserad av att håla pinar i naturalistiskt vivarium men har inte fått några svar. Jag tror inte det fungerar att odla någon mat växt i terrariet. De flesta pinnarna är ju kräsna med maten så urvalet av växter som inte blir mat är stort. Jag har tänkt klä terrariet i kokosväv och moss mix. Tänk på att du fortfarande måste ha vassen med matväxter så att du inte planterat för tätt. Det största problemet tror jag är att pinnar skitar ned extremt mycket och det kanske inte blir lätt att rengöra med substrat.

356
177
krypet:
Jag vet ingen som har pinnar i planterade terrarier, så erfarenhet av detta är det nog inte många som har. Det är nog därför ingen svarar. Testa och berätta hur det går!

Jag tycker inte mina pinnar skitar ner så farligt. Bara de inte är för många borde det gå bra. Ha någon liten städare, en gråsugga eller liknande, så löser sig nog det på ett bra vis.

Det jag däremot testat är många olika slags mat. Jag brukar ta in nya sorter ihop med en säker favorit. Än så länge har det inte blivit oroblem. Pinnarna verkar inte äta sådant som ör olämpligt. Största risken är väl att råka få in något som är besprutat om ni handlar växter.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Mod kanske kan slå ihop de här trådarna då de handlar om samma sak.

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=4678

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1960

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild