Mini Exo-terra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
SUSFU:

Hade ett 30x30x30 exo terra som stod tomt efter att jag flyttat min vandrandepinne till sitt nya hem. Så tänkte göra iordning det till en jungfrugecko, alternativt låta stå med bara växter.

Eftersom att jag har det mesta jag behöver hemma sen andra terrarium så va det ju bara o börja. Kan redan nu säga att byggtrådar är inte min starka sida, glömmer alltid att ta bilder, men jag försöker iallafall!

Tidig tanke om växternas placering.

Siliconerade fast två cocospaneler på sidorna för att växterna ska ha någonstans att ta vägen

Lecakulor i botten, en bevattningsmatta ovanpå det och sen exo teras coco husk bladat med lite repti bark.

Som sagt, glömmer o ta bilder... Men så här ser det ut nu, tar gärna emot tips på växter och annat.

Funderar på om jag ska sätta cocospanel hela vägen fram till dörrarna, tycker der ser lite kalt ut i framkant på terrariet. Några mer växter o grenar behövs också.


238
14
Regnskog:

Det jag ska göra med mina mindre terrarium är våningar av xps och fogskum. Det utnyttjar ytan bättre samt ger en coolare effekt då jag hade tänkt att väggarna ska vara gjorda på samma sätt i samma färg. Svårt att förklara men om du ska ha ljungfrugeckos så är mycket bruna grenar fina t.ex. lianer och stora blad. Men det är iallafall vad jag tycker, lycka till!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild